Temel Eğitici Yeterlilikleri Eğitimi

“Temel Eğitici Yeterlilikleri Eğitimi”; yükseköğretim ekosisteminde yaşanan gelişmelerin eğitim ve öğretim politika ile stratejilerine nasıl entegre edildiğini ortaya koymayı; ayrıca öğretim üyelerinin yenilikçi yaklaşım ve tekniklerle tanışarak bu bilgileri kendi öğretim süreçlerine aktarmaya istekli olmalarını ve bu dönüşümde liderlik rolü üstlenme cesareti kazanmalarını amaçlamaktadır.

Hedef kitlesi, üniversitemizde öğretim üyeliğine yeni başlamış veya başlaması muhtemel tüm öğretim üyesi adaylarıdır.

Temel Eğitici Yeterlilikleri Eğitimini (TEYE) tamamlayan katılımcıların şu öğrenme hedeflerine ulaşması beklenmektedir:

  • Dünyada ve Türkiye’de yükseköğretimde öğretimin nasıl şekillendiğini, bunların öğretim politikalarına etkisini ve Hacettepe Üniversitesi’nin bu çerçevedeki yaklaşımını açıklayabilir.
  • Yükseköğretimde öğretim ekosisteminin temel bileşenlerini ve öğretim süreçlerine etkilerini açıklayabilir.
  • Ders izlencesinin temel bileşenlerini tanımlayarak, öğrenme hedeflerini belirleme sürecinin önemini kavrayabilir.
  • Yükseköğretim öğrencilerinin temel öğrenme özelliklerini fark ederek, etkili iletişim ve çatışmayı önleme yöntemlerini açıklayabilir.
  • Aktif öğrenme yöntemleri ve teknoloji kullanımının öğrenme üzerindeki etkilerini tartışarak, bu yaklaşımların öğretim süreçlerinde nasıl kullanılabileceğini keşfedebilir.
  • Ölçme ve değerlendirme süreçlerinin öğretim kalitesine etkisini fark ederek, öğrenci başarısını destekleyen temel değerlendirme yaklaşımlarını açıklayabilir.
  • Etkili öğretim için sürekli mesleki gelişimin önemini fark ederek, bireysel gelişim için temel adımları sıralayabilir.

Yapı
Eğitim, Moodle platformu üzerinden asenkron bir formatta sunulacaktır.

Değerlendirme
Değerlendirme sürecinde hem süreç hem de sonuç odaklı yaklaşımlar ön planda tutulacak; katılımcıların eğitim boyunca yanıtladıkları sorular ve modül sonu sınavlarında gösterdikleri performanslar dikkate alınacaktır.

Süre ve Zamanı
Toplam 12 saatlik bu eğitim, her bir kadro döneminde ve kadro dönemleri dışında yılda en az 4 kez düzenlenecektir

İçerik
Eğitim, toplamda 4 dersten oluşmaktadır. Ders içerikleri, öğretim yetkinliği alanındaki kapsamlı, güncel ve güvenilir araştırmalar ile raporların detaylı bir şekilde incelenmesi ve bu bulguların eğitim uzmanları tarafından titizlikle tartışılması sonucu oluşturulmuştur.

Ders 1:
DEĞİŞEN YÜKSEKÖĞRETİM DİNAMİKLERİ VE HÜ EĞİTİM EKOSİSTEMİ
Konu 1: Yükseköğretimde Dönüşüm ve Eğilimler

Konu 2: HÜ'da Eğitim Ekosistemi: Yapılar ve Dinamikler
Ders 2:
DERS TASARIMI VE İZLENCE GELİŞTİRME SÜREÇLERİ
Konu 1: Ders Tasarımında Temel Bileşenler

Konu 2: Etkili Öğrenme Hedefi Yazımı
2.1: Öğrenme Hedefleri
2.2: Bloom Taksonomisi

Konu 3: İzlence Geliştirme Süreci
Ders 3:
YÜKSEKÖĞRETİMDE ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ VE TEKNOLOJİLERİ
Konu 1: Aktif Öğrenme Stratejileri
1.1: Aktif Öğrenme ve Temel Özellikleri
1.2: Aktif Öğrenmede Öğretme Stratejileri ve Uygulamaları

Konu 2: Etkili Sunum ve Görselleştirme
2.1: Etkili Sunum Bileşenleri ve Öğretimsel Grafikler
2.2: Anlamanın Sürekliliği ve İnfografik Tasarımı

Konu 3: Çevrimiçi Eğitim Platformlarıyla Etkileşimli Öğrenme
3.1: Çevrimiçi Eğitim Platformları
3.2: Çevrimiçi Eğitim Platformları ile Etkileşimli İçerik Geliştirme

Konu 4: Eğitimde Yapay Zeka Uygulamaları
4.1: Yapay Zekanın Temelleri
4.2: Etkili Prompt Yazma Teknikleri
4.3: Öğretimde Yapay Zeka Kullanımı

Konu 5: İletişim Becerileri
Ders 4:
YÜKSEKÖĞRETİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME STRATEJİLERİ
Konu 1: Ölçme ve Değerlendirme İlkeleri
1.1: Öğrenmelerin Değerlendirilmesi-Değerlendirme Türleri
1.2: Ölçme ve Değerlendirme Araçları

Konu 2: Dijital Değerlendirme Yöntemleri

Konu 3: Notlandırma

TEYE’yi, öğretim elemanlarının mesleki gelişimlerini destekleyen etkin bir bileşen olarak tasarlıyoruz. Mesleki gelişim, sürekli devam eden bir süreçtir ve STL olarak son 4 yıldır öğretim elemanlarına yönelik çeşitli programlar düzenlemekteyiz. TEYE ile tüm öğretim elemanlarının bu programlara aktif katılımını teşvik etmeyi hedefliyoruz. Ayrıca, üniversitemizde planlanan ve yakında hayata geçmesi beklenen Akademik Gelişim Programı da öğretim elemanlarının mesleki gelişimini daha geniş bir perspektiften ele alarak bu süreci destekleyecektir. Bu nedenle, TEYE bir başlangıçtır; mesleki gelişim, diğer programlar ve oluşumlar aracılığıyla sürekli desteklenmeli ve öğretim elemanları bu süreçlere yönlendirilmelidir.