Araştırma

Projeler

İş Analitiği Odaklı Metotların Çok Disiplinli Araştırmalar Üzerine Etkileri Bir Araştırma Platformu Önerisi (2023 – Devam Ediyor);
Yürütücü: Prof. Dr. Aydın Ulucan

Öğretim Elemanlarının Çevrimiçi Eğitim Verme Yetkinliklerinin Geliştirilmesi: Yenilikçi Bir Çevrimiçi Açık Dersin Tasarlanması Ve Değerlendirilmesi, TÜBİTAK 3005 Sosyal ve Beşeri Bilimlerde Yenilikçi Çözümler Araştırma Projeleri Destek Programı, 122G163, 01/02/2023 – 01/02/2025;
Yürütücü: Prof. Dr. Yasemin Demiraslan Çevik

Yüzyüze Öğretimin ve Pandemi Döneminde Uzaktan Öğretimin Akademik Başarı ve Öğretim Yönetim Sistemi Etkileşimleri Açısından Karşılaştırmalı Analizi Çevrimiçi İzleme Sistemi Geliştirilmesi ve Büyük Veriye Dayalı Politika Önerileri (2021-2022);
Yürütücü: Prof. Dr. Aydın Ulucan

Üniversite Oryantasyon Ders Çizelgeleme Problemi (2021-2022);
Yürütücü: Prof. Dr. Aydın Ulucan

Akademik Çalışmalar

  • Demiraslan Çevik, Y., Derman, İ, & Ulucan, A. (2024). Integration of Micro-Credentials into Higher Education: Faculty Perspectives. Journal of Qualitative Research in Education, (40), 180–207. https://doi.org/10.14689/enad.40.2010.
  • Demiraslan Çevik, Y., Derman, İ., Çetin, S., Avcı, D., Altun, O. & Ulucan, A. (2024). Öğretim performansının geliştirilmesinde çevrimiçi ders tasarım atölyesi yaklaşımı. 17th International Computer and Instructional Technologies Symposium (ICITS 2024), Kastamonu, Türkiye.
  • Demiraslan Çevik, Y., Somyürek, S., Aydoğdu, Ş., & Avcı, D. (2024). Çevrimiçi eğitim verme yetkinliğini geliştirmeye yönelik bir çevrimiçi dersin tasarlanması. 17th International Computer and Instructional Technologies Symposium (ICITS 2024), Kastamonu, Türkiye.
  • Demiraslan Çevik, Y., Somyürek, S., Aydoğdu, Ş., & Avcı, D. (2023). Çevrimiçi eğitimde kaliteyi değerlendirme: QM (Quality Matters) ders tasarım standartları rubriği. 16th International Computer and Instructional Technologies Symposium (ICITS 2023), Eskişehir, Türkiye.
  • Demiraslan Çevik, Y. (2023). Öğrenci mentorlar ve öğretim elemanı bakış açılarına göre teknoloji mentorluk programının etkililiğinin incelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 13(1), 272-303. DOI: 10.17943/etku.1193761.
  • Demiraslan Çevik, Y. (2022). Öğretim elemanlarının mesleki gelişiminde teknoloji mentorluk modelinin uygulanması. 9th International Eurasian Educational Research Congress (EJER 2022), İzmir, Türkiye.